dijous, 22 de novembre del 2007

Imatges del recital Tesán & Crusellas

Novament retrobats sobre la tarima de Cincómonos, acompanyats d’excel·lents poetes

...i acompanyats d’alguns amics que no van voler perdre’s aquesta nova cita amb la poesia

L’Agustí Crusellas va trencar el gel amb la seva poesia despullada i rotunda. Amb una dicció directa i conversacional, ens va oferir algunes de les seves breus i concentrades peces poètiques.

a veces me siento lejos
y como una puta
no quiero besarte en los labios

sino en la mejilla
como a una conocida
o a un hermano descuidado
tú lo notas sin saberlo
y buscas mi boca con más ímpetu
mientras yo intento distraerte
hablándote de otras cosas
y si me preguntas te miento
porque estos ratos
son como pequeñas traiciones
ratos donde sólo estoy yo
tú no estás invitada

L’Alberto Tesán, en un moment de la lectura, recitant poemes del seu llibre Piedras en el agua

DOMINGO

No creo en los milagros, pero a veces ocurre.
Mañana con resaca y el piso por fregar.
Mi amor está gritando maldito hijo de puta
Ojalá reventaras, y cosas de este tipo.
No hago caso, no escucho. Miro tras los cristales
el vuelo metálico de todas sus palabras.
Y pienso que podría matarla ahora mismo,
cogerla por el cuello y deslizar las manos
hasta su frágil cuello. Una leve caricia
dejaría otra vez las cosas en su sitio.
Y sería tan fácil como incendiar las calles
que aún nos reconocen, tan fácil como arder
en el silencio azul de una noche sin fondo.
Las buenas intenciones callaron para siempre.
Mi amor en la cocina escupiendo reproches
entre platos pringosos y botellas vacías.
Mi amor besando el suelo con el cuello partido.
Mi amor blanca, sin miedo, en el centro del mundo.
Y la vida es hermosa,y qué imbéciles somos
y qué cerca estuvimos de la felicidad.

Malgrat que sembli que Crusellas, Tesán i Arcediano s’arrenquen per fandangos o buleries, no és això, sino l’aplaudiment a l’Alberto Tesán, un cop finalitzada la seva intervenció.



Recital de poesia Tesán-Crusellas
Fotografies d'Edu Barbero
7-nov-2007 Ver álbum Reproducir diapositivas

4 comentaris:

KinhMinh ha dit...

landlord and tenant

cheap wow gold
Since the 30 June 1997 release of the first novel Harry Potter and the Philosopher's Stone , the books have gained immense popularity, critical acclaim and commercial success worldwide.The series has also had some share of criticism, including concern for the increasingly dark tone. As of June 2011, the book series has sold about 450 million copies and has been translated into 67 languages, and the last four books have consecutively set records as the fastest-selling books in history.

Kinh Thuoc' ha dit...

Miami Interior Designer

2D Flash animation

Did you want to see me broken?
Bowed head and lowered eyes?
Shoulders falling down like teardrops.
Weakened by my soulful cries.

Does my haughtiness offend you?
Don't you take it awful hard
'Cause I laugh like I've got gold mines
Diggin' in my own back yard.

Vipblue ha dit...

old tin signs

instant money online
Obama served three terms representing the 13th district in the Illinois Senate from 1997 to 2004. Following an unsuccessful bid against the Democratic incumbent for a seat in the United States House of Representatives in 2000, he ran for United States Senate in 2004. Several events brought him to national attention during the campaign, including his victory in the March 2004 Democratic primary and his keynote address at the Democratic National Convention in July 2004

Liverp0Ol-FC ha dit...

edinburgh scotland hotels

Ooty


Phil Hartman (1948–1998) was a Canadian-born American actor, comedian, screenwriter, and graphic artist. Born in Brantford, Ontario, Hartman and his family immigrated to the United States when he was ten. After graduating from California State University, Northridge with a degree in graphic arts, he designed album covers for bands such as Poco and America. Hartman joined the comedy group The Groundlings in 1975 and there helped comedian Paul Reubens develop his character Pee-wee Herman. Hartman co-wrote the screenplay for the film Pee-wee's Big Adventure and made recurring appearances on Reubens' show Pee-wee's Playhouse